sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Ensimmäinen lasti

Tänään veimme autotalli/pihavarasto tavaraa uuteen kotiin. Kuljettamisessa toimii kätevästi hevostenkuljetuskoppi :D Siihen mahtuu tavara jos toinenkin.
Miehen ja isojen lasten tyhjentäessä koppia piharakennukseen, olin minä fiilistelemässä pienten poikien kanssa sisällä. Siinä pörrätessä tajusin, että meillä on oikeesti ihan hirveesti hommia jotta saadaan se asumiskuntoon. Mutta edelleen oli sama fiilis päällä. Mä rakastan tätä taloa.

Edellisiltä asukkailta saimme kuulla, että ruman, risan ja aikansa eläneen (60-luvulla asennetun...) muovimaton alla on lautalattia. En osaa sanoinkuvata sitä riemua, kun aloimme repimään sitä muovimattoa ilman mitään tunnontuskia pois. Alta paljastui täysin ehjä, höylätty (ja joskus maalipinnankin omannut) lautalattia. Säästimme nekin parkettirahat ;) (Katsotaan paljon halvemmaksi tuli jälkeenpäin, kun tarkoitus on se hiota ja maalata).

Tässä pari kuvaa jossa muovimatto vielä paikallaan. Katsokaa noita takkojakin! Ne on ihan huippukunnossa :) Näitäkin näkee niin rumiksi maalattuina tai muuten vaan pilattuina.




Alla oleva kuva on makuuhuoneesta olohuoneeseen päin kuvattuna. Tuo vanha maali ja liimakerros lähti ihan kengällä hinkuttamalla eli toivoisin sen lähtevän helposti kaapimella kokonaan.

1 kommentti:

  1. Mahtavaa! Meillä löytyi kanssa priima lautalattia joka yläkertaan kunnostettiin. Alas laitettiin parketti jotta saatiin lämmikettä väliin :)

    VastaaPoista