lauantai 25. toukokuuta 2013

Olohuoneen maalausta

Lähdin yhtenä päivänä päiväkävelylle poikien kanssa ja huomasin hakeutuvani jälleen paikallisen värisilmän pihaan.
Ajattelin vihdoinkin tehdä asialle jotain ja menin kysymään lattiamaaleista lisää infoa. Kerroin maalanneeni makuuhuoneen lattian uulan perinnemaalilla ja se oli suoraan saa***sta koko homma! Olisiko mitään järkevämpää tapaa maalata lattia, kuin maali jonka kuivuminen kesti 2 viikkoa, jonka haju kesti 7 viikkoa ja maku kaikessa ruoassa 3kk?!!
Tuon tein siis talvella, kun pakkasta oli -30 eikä ikkunoita voinut avata tuulettaakseni. Sormenjälkeni on ikuistettu lattiaan, kun viikko maalaamisesta menin kokeilemaan, että no joko...

Kauppias itse sanoi, että turhaan olet kärsinyt ja esitteli minulle vesiliukoisen yhdessä yössä kuivuvan lattiamaalin Tikkurilan Akvacolor.
No, isäntä oli töissä ja minun luonteella ei malteta odottaa, joten illalla pojat nukkumaan ja eikun olohuone tyhjäksi. Ajattelin maalata osan huoneesta jonka saan aidattua huonekaluilla, jos se ei kuivukkaan aamuksi.
Se oli kuiva 2 tunnissa! Ei siinä kalusteita voi siirrellä, mutta päällä voi kävellä. Vau!
Aamulla ajattelin fiksuna tyttönä, että maalaan lopun huoneen ja pojat leikkii nätisti legoillaan keittiössä sen ajan...
Se jolla ei ole kaksosia, poikia, ei voi tajuta mikä aivopieru tämä oli.

Sain kuitenkin maalattua. Sain maalattua toiseenkin kertaan jolla peitin ne pienet jalanjäljet...

Lattia kaipaa vielä kerroksen tai ehkä kaksi, niin ei heti kulu "puhki".





Ei ollut ihan helppoa, kun sohva haukkaa ison osan lattipinta-alasta. Mutta selvisin! En malttaisi millään odottaa, että saan huoneen kokonaan valmiiksi. Tuo vaalea lattia sai tilan niin ihanan valoisaksi. Siitä tuli omin sanoin aika ihana.

Tänään oli samaisessa värisilmässä kirpputoripäivä. Laattoja, maaleja ym ulosheittohintaan.
En ollut ajatellut, että haluaisin kaakeleita keittiöön välitilaan, mutta 100 euron arvoinen kasa aika mageita laattoja käänsi minun pääni. Asiaa helpotti se, että se kasa lähti 15 eurolla!
Hyvä minä! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti